Goede communicatie wordt steeds belangrijker voor de school. Je kunt het niet uitbesteden. Het zijn uiteindelijk schoolleiders, medewerkers, leerlingen en ouders die samen het beeld bepalen. Deze leergang biedt handvatten om het zelf beter te doen.

Onderwerpen in deze praktische leergang, met inmiddels meer dan tweehonderd tevreden deelnemers:

  • Strategie, van visie/missie naar praktijk
  • Werken aan eigen communicatie- of marketingplan
  • Persoonlijke presentatie
  • Profilering en positionering van de school
  • Branding, school als merk
  • Internet en sociale media
  • Interne communicatie
  • Crisiscommunicatie
  • Vrije publiciteit
  • Schrijven om gelezen te worden

De deelnemers krijgen inzicht welke communicatiemiddelen ze kunnen inzetten en  hoe ze meer regie kunnen voeren over de beeldvorming van hun school. Verder krijgen ze de beschikking over handreikingen om effectiever te communiceren met belangrijke doelgroepen in de school en daarbuiten.

Resultaten

  • Je maakt een communicatie- of pr-plan voor je eigen school of voor een bepaalde activiteit, zoals de open dag.
  • Je hebt inzicht hoe en welke communicatiemiddelen je kunt inzetten voor je school/organisatie.
  • Je hebt meer regie over de beeldvorming van je school/organisatie op internet, in de sociale media en de massamedia.
  • Je beschikt over handreikingen om effectiever te communiceren met belangrijke doelgroepen in de school en daarbuiten

Kenmerken leergang

  • De schoolpraktijk van de deelnemers is het uitgangspunt.
  • Vier bijeenkomsten.
  • Individuele ‘helpdesk’ voor deelnemers.
  • De deelnemers werken tijdens de leergang aan een plan of activiteit voor hun eigen school.
  • Veel ruimte voor eigen inbreng van de deelnemers.
  • Tijdens de leergang verzorgen ervaren praktijkmensen gastlessen.

Voor wie?

Deze leergang is vooral geschikt voor:

  • Schoolleiders, docenten en andere medewerkers op school die geheel of gedeeltelijk zijn vrijgesteld voor taken op het gebied van pr, communicatie en/of marketing.
  • Professionals die als pr- of communicatiemedewerker werkzaam (willen) zijn in het voortgezet onderwijs en zich hierin verder willen verdiepen.

Data PRCOM27 (Start september 2018) 

  • Dag 1+2 dinsdag 18 en woensdag 19 september 2018 (tweedaagse met diner, overnachting, ontbijt)
  • Dag 3 donderdag 15 oktober 2018
  • Dag 4 maandag 21 januari 2019
  • Dag 5 vrijdag 22 maart 2019

Studiemateriaal

Deelnemers ontvangen een studiemap met hand-outs, achtergrondmateriaal,  actuele informatie en een certificaat na afloop.

Concurrerende scholen

Deze leergang is praktijkgericht, de deelnemers moeten in vertrouwen kunnen spreken over plannen en kwesties die spelen in en rond de eigen school. Om die reden plaatsen we geen deelnemers van concurrerende scholen in dezelfde groep. In voorkomende gevallen bepaalt de volgorde van aanmelding de plaatsing.

Doelgroep

Leidinggevenden, docenten, OOP en communicatieprofessionals in het VO

Duur

5 dagen (1 starttweedaagse + 3 losse dagen)

Plaats

Doorn/Utrecht

Door

Noud Cornelissen en gastdocenten

Groepsomvang

10 tot 14 deelnemers

Kosten

De kosten zijn € 2.075 voor de gehele leergang, inclusief overnachting tijdens de starttweedaagse, koffie/thee, lunch en cursusmateriaal.

Geen BTW

Het cursusbedrag is vrijgesteld van BTW vanwege het beroepsgerichte karakter van de leergang.

Korting

Meerdere deelnemers van dezelfde school: 5% korting.

Privacy

Tijdens de leergang wordt voor het leerproces van de deelnemers gebruik gemaakt van foto en video. Tijdens de eerste bijeenkomst kunt u aangeven voor welke media u toestemming geeft.

Meer informatie over het privacybeleid van Cornelissen Communicatie.

 


Inschrijven

U kunt zich hieronder inschrijven. U ontvangt een bevestiging.